مشاوره ، طراحی ، فروش و اجرای دکوراسیون داخلی با بهترین کیفیت

رنگ مناسب برای دیوار

اول ببینید اتاقی که می خواهید رنگ کنید چه کاربردی دارد مثلاً آشپزخانه، سالن هال و پذیرایی مکان هایی عمومی میباشند پس بهتر است رنگ این اتاق ها گرم باشند راهروها، اتاق مطالعه و اتاق خواب ها محل آرامش میباشند پس باید از رنگ های سرد استفاده گردد. ببینید در حال حاضر چه احساسی نسبت به اتاق دارید و دوست دارید چه حسی داشته باشید.

……………………………………………………………………………………

یک پالت گرم یا سرد یا مخلوطی از هر دو بدست اورید.

رنگ های گرم شامل رنگ های زرد، نارنجی و قرمز هستند. این رنگ ها محرک ذهن انسان هستند. رنگ های سرد شامل رنگ های آبی، سبز و بنفش هستند که آرامش را در انسان به وجود می اورند. ترکیب این رنگ ها شاید زیبا شود ولی فضایی شلوغ به وجود می اورد و انسان احساس راحتی نمیکند.

رنگ های موردعلاقه ی خود را به کار ببرید به لباس ها، تابلو ها و مبلمان خود نگاه کنید. رنگی هست که از آن خوش تان بیاید؟

اگر با رنگی بتوانید ارتباط برقرار کنید پس این رنگ روی دیوار هم برای تان خوشایند می باشد. بعضی رنگ ها خسته کننده هستند، منطقی باشید.

اگر از رنگی خوش تان نمی آید به هیچ عنوان آن را انتخاب نکنید. رنگ هایی را انتخاب کنید که شما را به یاد خاطره های شیرین و فکر های مثبت می اندازد.به چرخه ی رنگ ها نگاه کنید. به طرح های مختلف بنگرید.

معمولاً رنگ های زیبا از ترکیب دو رنگ رو به روی هم در صفحه رنگ ها به وجود می ایند.این رنگ ها مناسب مکان های رسمی مثل سالن هال و پذیرایی میباشد.

رنگ های مانند هم از ترکیب دو رنگ کنار یکدیگر به دست می آیند. این رنگ ها مناسب مکان های غیر رسمی مثل اتاق نشیمن، اتاق خلوت و اتاق خواب هستند. این نکات را مورد نظر داشته باشید.

رنگ مات یا براق انتخاب کنید. رنگ های براق نور بیشتری انعکاس میدهند و اتاق را روشن تر می کنند. رنگ های مات نور کمتری انعکاس میدهند و درخشندگی کمتری دارند.

راهنمایی بخواهید:

اگر هنوز نمی دانید چه رنگی انتخاب کنید از یک نقاش یا طراح دکوراسیون داخلی راهنمایی بخواهید.کاتالوگ هایی هم هستند که در آن عکس اتاق ها را با رنگ آمیزی های گوناگون نمایش می دهند. می توانید از روی آن ها اتاق خودتان را تصور کنید و ببینید با این رنگ چه شکلی پیدا میکند.ایده های بیشتری ممکن است به ذهن تان بیاید.

نکات و هشدارها:

این فقط یک نقاشی میباشد. اگر رنگی را نپسندیدید می توانید رنگ دیگری را ازمایش کنید.

از رنگ های منتخبتان نمونه بخرید یا پوستری از آن رنگ را روی دیوار بزنید. اگر نمی توانید بین رنگ ها رنگی را انتخاب کنید، این کار به شما کمک خواهد کرد.

از نقاش در مورد اینکه آیا رنگ مورد نظر نیاز به آستر دارد یا نه پرسش کنید. آستر زدن می تواند از ظاهر شدن رنگ قبلی روی رنگ فعلی جلو گیری کند و نیز نیازی به رنگ آمیزی دوباره برای تثبیت رنگ ندارید.

نمونه رنگ ها را نگه دارید تا وقتی می خواهید اثاثیه بخرید با رنگ اتاق هماهنگ باشد. این نمونه ها کار شما را در انتخاب رنگ اثاثیه اسان می کند.

مواد و مصالح:

رنگ آمیزی یکی از ساده ترین و شاید ابتدایی ترین کارها برای تغییر دادن دکوراسیون منزل شما است، بی شک هر خانه ای بعد از مدتی نیاز به کمی تغییر و ترمیم دیوارهای کهنه دارد. در این مطلب با هم به بررسی انواع رنگ ها در زمینه ی رنگ و نقاشی ساختمان می پردازیم. پس اگر برای دکوراسیون منزل خود یک تغییر ساده اما اساسی و در عین حال مقرون به صرفه می خواهید در این مطلب مارا همراهی کنید.

رنگ پلاستیک:

این رنگ از قدیمی ترین نوع رنگ ها است و با کیفیت های گوناگون در بازار موجود میباشد. رنگ کردن با آن بسیار آسان است و فقط باید دقت کنید که رنگ آماده شده بسیار غلیظ یا رقیق نباشد، چرا که در صورت غلظت بالا رنگ به خوبی بر روی سطح پخش نمیگردد و پس از خشک شدن اثر قلم مو یا غلطک را باقی می گذارد. و در صورت رقیق بودن باید چند سری عمل رنگ زدن را تکرار کنید و ممکن است در جریان این رنگ آمیزی مدام خود را سرزنش نمایید!

در کل این رنگ ها برای پوشش سقف ها مناسب بوده و برای پوشاندن نقص ها گزینه ی بهتری است اما دوام کمی دارد.

مزایا رنگ پلاستیک:

  • با آب مخلوط می شوند و نیاز به حلال های نفتی نیست.
  • رنگ های پلاستیک درجه ی یک قابل شست و شو هستند.
  • سرعت در رنگ آمیزی و تمام کردن کار در این رنگ ها زیاد است.
  • بوی زننده ای همانند رنگ های روغنی ندارند.
  • این رنگ ها زود خشک می شوند .
  • این رنگ ها مات بوده و ایراد های دیوار ها و سقف ها را تا حد زیادی محو می کنند.

معایب رنگ پلاستیک:

  • آب گریز نبودن آن زیرا آب را به خود جذب می کند.
  • زود چرک می شود و قابل شست و شو نیست.
  • قابل استفاده بر روی آهن آلات مثل در و پنجره و نرده نیست.

رنگ های روغنی:

این رنگ ها نیز از رنگ های سنتی و قدیمی به حساب می ایند که هنوز هم برای رنگ آمیزی در و پنجره مناسب ترین گزینه به حساب می ایند. حتی در مواقعی که از رنگ های دیگر برای زیبایی در های فلزی استفاده می شود از رنگ های روغنی به عنوان آستر عایق و ضد زنگ استفاده میگردد.

این رنگ ها در سه دسته ی مات، نیمه مات و براق وجود دارد که با هم مزایا و معایب هر یک را بررسی می کنیم:

رنگ های روغنی براق:

از مزایای این رنگ مقاوت بالا، ماندگاری، و پوشش مناسب آن میباشد و به همین دلیل گزینه ی مناسبی برای درها و پنجره ها به حساب می اید، و به دلیل براق بودن نور را انعکاس میدهد و سبب روشنایی بیشتر فضا می گردد.

واز معایب آن است که موج و ایراد های گچ کاری را مشخص می کند.

رنگ های روغنی مات:

از مزایای این رنگ این میباشد که به علت مات بودن نور را انعکاس نمیدهد و ایرادهای گچ کاری را تا حدودی نشان نمی دهد.

از معایب آن است که مثل رنگ براق صد در صد قابل شست و شو نیست و به راحتی نمی توان آن را پاک کرد و جای دستمال روی دیوار باقی می ماند،

از معایب بعدی آن این میباشد که پوشش کمتری دارد و بوی آن نسبت به رنگ براق بیشتر است.








تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به آسمان دکور می باشد.