مشاوره ، طراحی ، فروش و اجرای دکوراسیون داخلی با بهترین کیفیت

دکوراسیون پنجره

دکوراسیون پنجره

با خانه هایی که پنجره ی ناهماهنگ دارند چه کنیم؟

هنگامی که در خانه، با پنجره های ناهماهنگ و بدشکل روبه رو میشویم ، نیاز به راهکارهای ظریف و هوشمندانه داریم؛ تا بتوانیم به خوبی از عهده تزیینات دکوراسیون پنجره ها برآییم. البته این مشکل بسیاری از خانه ها میباشد؛ خانه هایی که معماران آن صرفاً برای تجارت و به قول معروف «بساز و بفروش» وارد این کار میشوند. برخی از خانه های قدیمی که با ساختار طراحی و معماری امروزی همخوان نمیباشند، نیز از این موضوع اذیت میشوند. به هر حال در این پست، تا آنجا که توانستیم، راه هایی را برای شما ارائه کرده ایم؛ تا هم تغییر زیادی در خانه تان به وجود اید، هم روحی تازه در نمای خانه تان دمیده شود و هم بتوانید از همان دکوراسیون پنجره ها بهترین بهره را ببرید.

……………………………………………………………………………………

دکوراسیون پنجره های باریک:

برای مقابله با مشکلات پنجره های باریک؛ پنجره هایی که صرفاً برای زیبایی و نمای بیرونی ساختمان به کاربرده شده اند و در به کار گیری این پنجره ها هیچ نگاهی به نمای داخلی ساختمان نشده است، چند راه حل موجود میباشد:

یکی از راه ها آویزان کردن یک پرده در یک طرف پنجره است. اگر میخواهید که نمایی کامل و پوشاننده داشته باشید، می توانید از یک پرده بلند و قدی متناسب با ابعاد پنجره بهره ببرید. پرده قدی منظره ای باشکوه را به ایجاد میکند؛ مخصوصاً اگر آنقدر بلند باشد که تا روی زمین بیاید و قسمتی از پایین پرده روی کف زمین جمع شده چین بخورد. ولی اگر پنجره شما بالای پله ها میباشد مواظب باشید که زیبایی آویزان بودن پرده، باعث این نشود که پایتان به پرده گیر کند و با خطر لیز خوردن روبه رو شوید.

ابعاد نامناسب پنجره:

اگر ابعاد پنجره اتاق تان تناسب لازم را ندارد، بدانید که به راحتی می توانید به وسیله تزیین مناسب و به کارگیری برخی از مسائل در طراحی داخلی، ابعاد غیرواقعی، اما متناسب و زیبایی را برایش ایجاد کنید.

دکوراسیون پنجره

پنجره پذیرایی:

در مورد دکوراسیون پنجره هایی که بسیار کوتاه هستند، برای اینکه بخواهید تصور بزرگ بودن شان را به وجود اورید، می توانید پرده را بالاتر از چارچوب پنجره اویزان کنید. اگر پرده های شما با رنگ دیوار بخواند، حتی می شود چوب پرده را تا زیر سقف بالا برده و در آنجا نصب کنید. انتخاب پرده راه راه با خط های عمودی نیز به درک حس بلند بودن دیوارها کمک می کند.

برای به دست آوردن عرض غیرواقعی بر روی دیوار برای دکوراسیون پنجره های کم عرض، از چوب پرده ای استفاده شود که عریض تر از خود پنجره باشد؛ که از هر دو طرف پنجره را پوشش دهد. در حالت معمول، چوب پرده باید به اندازه عرض پنجره انتخاب شود؛ ولی هنگامی که بخواهید پنجره و پرده را بزرگ تر نشان دهید، ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر به عرض پرده اضافه میکنید؛ که از لحاظ بصری اثر خود را به جا می گذارد.

دکوراسیون پنجره

دکوراسیون پنجره های گلخانه ای:

این نوع پنجره ها که معمولاً دارای شیشه های بزرگ و بلند همراه قاب های نازک میباشند و از چوب یا پی وی سی به دست امده اند، به طور رایج از پردردسرترین نوع دکوراسیون پنجره ها برای تزیین به حساب می ایند. در عین حال اگر تزیین هم نشوند، پنجره ها لخت می مانند و محیط اتاق نیز گرم و آزاردهنده به نظر می اید.

پنجره عمودی تنها راه برای مقابله با این آثار، کنترل نور ورودی و تزیین به وسیله نورگیرهای رولی ساده پارچه ای، پرده های مدل رومی با پشت پنجره ای چوبی میباشد

پرده های نورگیر رولی یا غلتکی که به وسیله یک بند پایین و بالا می روند و اغلب از جنس کتان نازک هستند، نقش اساسی در تلطیف نور و زیبا شدن دکوراسیون پنجره ها ایفا می کنند.

پرده های پارچه ای رومی نیز که به صورت طبقه ای در بالا جمع می شوند، روش مناسبی برای افزودن رنگ و طرح به محیط اتاق میباشند. قبل از خرید این گونه پرده ها، برای نقاطی که نور آفتاب مستقیم دارند، در مورد دوام پارچه و ثبات رنگ آن تحقیق کنید.

پنجره های اضافه:

اگر در خانه شما، به عنوان مثال در اتاق نشیمن تان تعداد پنجره هایی که وجود دارد، زیاد میباشد و به نوعی برخی از آنها اضافه هستند می تواند آن پنجره ها را برای همیشه بسته باقی بماند.

شما می توانید به اندازه آن پنجره یک قاب سفارش دهید و برای اینکه این قاب جذاب تر به نظر اید، می توانید مثل پنجره آن را بسازید. حال می توانید به نزدیک ترین سفال فروشی یا فروشگاهی که لوازم تزیینی و آنتیک می فروشند، مراجعه کنید و برای قابتان یک یا چند سفال دیواری سفارش دهید؛ تا این قاب زیبا به جای دکوراسیون پنجره در خانه شما خود را نشان دهد.

این قاب هم زیبایی دارد و هم انحصاری است. انحصاری بودن به این دلیل که شاید در میان فامیل هایتان هیچ کس چنین کاری انجام نداده باشد. البته اگر می خواهید کمترین هزینه را داشته باشید، می توانید از همان قاب عکس ساده استفاده کنید.

دکوراسیون پنجره

دکوراسیون پنجره های هلالی:

این نوع پنجره ها از لحاظ بصری زیبا هستند و به راحتی بر جلوه تزیینات داخلی اضافه میکنند. اما پوشاندن آنها برای حفظ حریم خصوصی منزل، نیاز به مهارت و تجربه دارد. بنابراین اگر واقعاً لازم نیست و از بیرون دید افراد را جلب نمی کند، نمیخواهد آنها را با پرده بپوشانید.یکی از راه ها می تواند پوشاندن این پنجره ها، به وسیله پرده هایی باشد که در بالا و لبه های خود چین دارند. راه دیگر نیز پوشاندن آنها با پرده های دارای نوار چسب میباشد؛ طوری که بتوان آنها را به راحتی توسط نوار و گیره های آویزی عقب نگه داشت. یا می توان از نورگیرهای پیله دار، برای پوشش دادن قسمت آرک دار و هلال گونه پنجره استفاده نمود. این نوع نورگیرها به سادگی به سمت عقب می روند؛ دقیقاً همانند زمانی که از یک بادبزن استفاده نمی کنید و آن را می بندید.گزینه دیگر شما، گنجاندن یک میل پرده دقیقاً در بالای هلال پنجره میباشد؛ که جای قرار گرفتن آن می تواند از ۱۵ سانتی متر در بالای دکوراسیون پنجره اغاز شودد و حتی بالاتر از آن باشد. در این صورت شکوه و زیبایی این نوع پنجره، فقط در زمان کنار زده شدن پرده ها، قابل دیدن میباشد. در صورت انتخاب این گزینه، استفاده از پارچه های ساده یا حتی پرده ای که با طرح و رنگ دیوار مخلوط شود، می تواند کاری هنری و هوشمندانه باشد.

در حالت های دیگر شما می توانید از پرده های عمودی نازک بهره ببرید؛ که نمای دکوراسیون پنجره ها را نیز در هنگام بسته بودن نشان می دهد.

در مورد دکوراسیون پنجره هایی که بسیار کوتاه هستند، برای اینکه بخواهید تصور بزرگ بودن شان رابه وجود اورید، می توانید پرده را بالاتر از چارچوب پنجره وصل کنید.

پشت پنجره های ثابت چوبی که به پنجره نصب می شوند و نوارهای چوبی قابل تنظیم دارند، برای حفظ و نمایش دادن حالت منحنی دکوراسیون پنجره ها گزینه مناسبی است که دیگر نیاز به پرده های پارچه ای هم ندارد.

دکوراسیون پنجره

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به آسمان دکور می باشد.