مشاوره ، طراحی ، فروش و اجرای دکوراسیون داخلی با بهترین کیفیت

بازسازی ساختمان

شاید برای شما هم این سوال مطرح باشد که چرا به جای تخریب و ساخت مجدد بنا آن را بازسازی کنید؟ اگر شما هم در خانه ای زندگی می کنید که کمی قدیمی شده است و از نظر ظاهری نیز ویژگی های مورد نظر شما را ندارد و بین دو راهی تخریب و ساخت مجدد و بازسازی قرار گرفته اید با مطالعه این مقاله اطلاعاتی را کسب خواهید کرد که به روند تصمیم گیری شما کمک می کند.

……………………………………………………………………………………


در این مقاله قصد داریم که در مورد باز سازی ساختمان توضیحاتی را بیان کنیم و به سوالاتی در باره ی فرایند بازسازی و فاکتور های مهم در بازسازی ساختمان، مراحل بازسازی ساختمان و انواع بازسازی ها پاسخ دهیم. اما پیش از هرچیز بهتر است توضیحاتی را درباره اینکه بازسازی چیست و به چه عملیاتی بازسازی گفته می شود و دلایل اقدام به بهسازی و بازسازی چیست، بیان کنیم.

چرا بازسازی و نوسازی ساختمان؟

امروزه با توجه به رشد و پیشرفت ابزار ها و وسایل همه چیز به سمت لوکس شدن پیش می رود و به همین دلیل است که افراد تمایل دارند که خانه ی خود را نیز به یک خانه ی لوکس و زیبا تبدیل کنند اما به دلیل افزایش هزینه های ساخت و ساز عده ای به جای تخریب کامل ساختمان و ساخت مجدد آن از ابتدا اقدام به نوسازی و بازسازی آن می کنند.
بازسازی و زیبا سازی ساختمان ها تاثیر مستقیمی بر ایجاد حس آرامش از بودن در خانه و روحیه افراد دارد انسان ها به مرور زمان نیاز های متفاوتی دارند و خانه ای که در آن زندگی می کنند باید به گونه ای باشد که نیاز های آن ها را بر طرف کند زندگی در خانه ای که تمامی قسمت های آن متناسب با سلیقه و خواست آن ها است باعث بالا رفتن کیفیت زندگی آن ها می شود.

بازسازی و نوسازی چیست؟

به تمامی اقداماتی که در جهت قابل سکونت کردن دوباره ساختمان ها انجام می شود بازسازی گفته می شود گاهی این تغییرات مختصر و جزئی است و گاهی هم به صورت گسترده و کامل انجام می شود زمانی که کل ساختمان مورد تعمیر و بازسازی قرار بگیرد بازسازی کلی انجام شده است و اگر تنها یک قسمت از ساختمان تعمیر شود بازسازی جزئی انجام شده است.
همان طور که گفته شد با انجام بازسازی خانه شکل تازه ای به خود می گیرد و حتی می توان با یک طرح و ایده جدید از فضا های داخلی استفاده ی بهینه تری انجام داد و به همین دلیل است که توصیه می شود قبل از شروع به کار با متخصصین در این زمینه مشورت کنید علاوه بر این به دلیل وجود تنوع بالا در مصالح ساختمانی می توان هزینه ها را مدیریت کرد.

چه فاکتور هایی در نوسازی و بازسازی ساختمان اهمیت دارند؟

دو عامل عمر ساختمان و سلیقه و خواسته های صاحب خانه دو فاکتور اصلی در بازسازی هستند اینکه صاحب خانه چه می خواهد در مدت زمان و هزینه ها نقش زیادی دارد گاهی اوقات ممکن است که کارفرما بخواهد که برخی از دیوار ها را تخریب و جا به جا کند و یا طراحی خاصی مد نظر داشته باشد که گروهی که کار نوسازی را انجام می دهند باید به آن توجه کنند.
قدمت ساختمان نیز از آن رو دارای اهمیت است که گاهی به دلیل عمر بالای بنا گروه نوسازی مجبور می شوند که به زیر سازی ساختمان نیز پیش از شروع کار نوسازی توجه کنند و در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام دهند که خود این امر می تواند بر روی هزینه نهایی و مدت زمان بازسازی اثر گذار باشد.


بازسازی ساختمان چه مراحلی دارد؟

کار بازسازی ساختمان دارای دو مرحله است که مرحله اول مرحله زیرسازی می باشد که منظور از زیر سازی تمامی تجهیزات و تاسیساتی که در داخل ساختمان به کار رفته می باشد که شامل سیم کشی ها، لوله کشی ها می باشد که در صورت بالا بودن قدمت ساختمان به دلیل اینکه عمر مفید مصالح ساختمانی محدود است در فرایند بازسازی باید تعویض شوند.
نازک کاری مرحله دوم بازسازی به حساب می آید که مربوط به قسمت های ظاهری و خارجی ساختمان می شود و طراحی آن به نوع کاربری بنا نیز وابسته است زیرا همان طور که می دانید طراحی و ساختار ساختمان ها با کاربری مسکونی با ساختمان ها با کاربری تجاری یا اداری متفاوت است.
گاهی اوقات طراحی داخلی بر اساس سلیقه کارقرما انجام می شود و گروه بازسازی در طرحی که اجرا می شود نقشی ندارند اما گاهی اوقات کارفرما ها این کار را به متخصصین مربوطه واگذار می کنند که در بیش تر مواقع نتیجه نهایی بهتر خواهد بود زیرا آن ها به دلیل داشتن تجربه و دانش بهتر می توانند بر اساس اصول بازسازی فضای داخلی را طراحی کنند.

نوسازی ساختمان ها و انواع آن

همان طور که پیش تر هم توضیح داده شد کاربری ساختمان در تعمیرات و بازسازی دارای اهمیت است و به همین دلیل بازسازی ساختمان ها در دو نوع نوسازی ساختمان ها با کاربری عمومی و نوسازی ساختمان ها با کاربری مسکونی انجام می شود که نوع اول به این دلیل که رفاه و راحتی کادر اداری و مراجعین اهمیت دارد حتی در صورتی که ساختمان دارای تجهیزات سرمایشی یا گرمایشی بوده باشد از تجهیزات جدید با کیفیت و کارایی بالاتر استفاده می شود.
در نوسازی ساختمان ها با کاربری مسکونی تجهیزات و تاسیسات داخلی تعویض نمی شود و بیش تر به امر زیبا سازی و به روز کردن طراحی ساختمان توجه می شود و تنها در صورتی که کارفرما بخواهد تجهیزات ساختمان را تعویض و به روزرسانی می کنند.

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به آسمان دکور می باشد.