مشاوره ، طراحی ، فروش و اجرای دکوراسیون داخلی با بهترین کیفیت

دکوراسیون داخلی بیمارستان

طراحي دکوراسيون داخلي بيمارستان از اهميت ویژه ای برخوردار است زيرا بيمارستان مکاني است که افراد با اختلالات روحي و جسمي گوناگون براي بهتر شدن بيماري شان به آنجا مراجعه مي کنند بنابراين دکوراسيون بيمارستان مي تواند در روند افزايش بهبود وضعيت بيماران اثر داشته باشد.

……………………………………………………………………………………

بيمارستان ها داراي سه قسمت عمومي و بخش کارمندان و کلينيک هستند که طراحي دکوراسيون هر کدام از اين بخش ها بايد به روشی اصولي انجام گیرد تا بيماران و کارمندان بيمارستان بتوانند در آرامش بيشتر ساعات روز خود را در بيمارستان بگذرانند.

طراحي مدرن و کاربردي دکوراسيون داخلي بيمارستان:

بيمارستان قسمت هاي مختلفي دارد اتاق بيماران يکي از خصوصي ترين بخش ها در فضای هر بيمارستان میباشد که بايد در طراحي دکوراسيون داخلي آن بيشتر از بخش های دیگر حساسيت به خرج داد زيرا بيماران بستري شده در بيمارستان بيشتر وقت خود را در اتاق بستري میگذرانند.

يکي از مهمترين عوامل موثر در طراحي دکوراسيون اتاق بستري بيماران رنگ ها میباشند رنگ اتاق بستري مي تواند روي روحيه بيماران اثر بگذارد اگر رنگ اتاق بستري به شيوه اي اصولي انجام نگیرد امکان دارد باعث ايجاد اختلال در بيماران شود.

دکوراسيون داخلي اتاق بستري:

توجه کنید که در هر قسمت از بيمارستان بايد از رنگ خاصي استفاده شود زيرا در هر قسمت از بيمارستان رویداد های گوناگونی رخ مي دهد. مدل پرده و رنگ کفپوش و طرح تخت خواب هاي اتاق بستري از ديگر مورد هایی هستند که بايد مورد توجه طراحان دکوراسيون داخلي بيمارستان قرار گيرند.

يکي از مهم ترين تجهيزات در اتاق بستري تخت خواب بيمار میباشد که راحتي و کيفيت تخت و طرح و رنگ ملحفه هاي تخت از مهم ترين عوامل تاثيرگذار در روحيه بيماران به حساب می اید.

بخش پرستاري بعد از بخش بستري از مهم ترين قسمت ها در طراحي دکوراسيون بيمارستان میباشد که بايد براي طراحي داخلي بخش پرستاري حساسيت هاي لازم را به خرج دهيد. بهتر است براي بخش پرستاري از تم هاي رنگي مانند آبي و زرد و سبز که با رنگ سفيد مخلوط شده اند استفاده شود.

يکي ديگر از قسمت هاي بيمارستان درمانگاه میباشد که براي جذابيت بيشتر دکوراسيون درمانگاه مي توانيد از تابلو هاي زينتي و آسمان مجازي بهره ببرید. براي طراحي بخش درمانگاه در بيمارستان ها بهتر است از رنگ هاي روشن و ساده روي ديوار ها استفاده کنيد.

طراحي نورپردازي در دکوراسيون بخش های گوناگون بيمارستان يکي ديگر از مواردي است که بايد مورد توجه قرار بگيرد زيرا ميزان نور کافي در محيط بيمارستان مانند رنگ مي تواند روي روحيه کارمندان بيمارستان و بيماران اثر بگذارد.

طراحي دکوراسيون داخلي بيمارستان مي تواند تاثير بسزایی در روند درمان بيماران و ايجاد احساس آرامش در آن ها داشته باشد از اين رو بهتر است طراحي دکوراسيون بيمارستان را به گونه اي انجام دهيم که بيماران در فضاي بيمارستان احساس نشاط بيشتري داشته باشند.

روشنايي:

روشنايي در اتاق عمل باید قابل تنظيم باشد تا با توجه به موقعيت برش جراحي، نور را بازاويه‌هاي گوناگون بتاباند. متداول‌ترين سيستم روشنايي چراغهاي جراحي سقفي متحرک هستند اين سيستم متشکل از يک روشنايي اصلي میباشد که حرکت چرخشي و زاويه‌هايي دارد و يک لامپ جنبي که بر روي يک بازوي ثانوي روشنايي اصلي از تعداد زيادي سوار است.

لامپ کوچک ساخته شده است تا از ايجاد سايه‌هاي خيلي تاريک پیشگیری شود. امروزه اتاقهاي عمل تخم مرغي شکل با روشنايي داخل سقفي نيز گاهي ایجاد می شوند مقررات روشنايي بيمارستانها شدت روشنايي براي اتاقهاي عمل را 1000(لوکس) و اتاق هاي جنبي عمل را 500 معرفي مي کنند.

پوشش هاي فضا:

به طور کلي براي پوشش سطح ديوارها و کف يک محيط درماني که انواع آلودگي ها و ميکروب ها در آن وجود دارند، قابل شست وشو بودن، از جمله ضروري ترين خصوصيت لازم در طراحي دکوراسيون داخلي به حساب می اید. بنابراين طبيعي است که کاربرد رنگ هاي پلاستيکي و همچنين کاغذ ديواري براي دکوراسيون داخلي اغلب مکان ها اشتباه است مگر آنکه کاغذ ديواري تا حدودي قابل شست وشو بوده و در سطح بالاي ديوار و دور از دسترس افراد به کار برده شده باشد و فضاي زيرين آن را پوشش هاي قابل شست وشويي مانند رنگ هاي روغني و يا ديوارپوش هاي پلاستيکي و يا سنگ و سراميک در دکوراسيون داخلي در برگرفته باشند.

البته رعايت اين موضوع در مورد مطب هاي پزشکان مانند اتاق انتظار در مراکز درماني بزرگ مانند بيمارستان ها و درمانگاه ها اهمیت ندارد. در ميان رنگ ها نيز رنگ روغني آن هم از نوع براق تر مناسب ترين انتخاب رنگي جهت پوشش ديوارهاي در دکوراسيون داخلي اين مکان ها میباشد. زيرا هر چه ميزان رنگ روغني براق نسبت به مات بيشتر باشد، سطح صيقلي تر بوده و در نتيجه شست وشوي آن راحت تر میباشد.

توصيه:

با نصب زه هاي چوبي و يا پلاستيکي بر روي ديوارهايي که پوشش رنگي براي آنها انتخاب شده، آن هم در ارتفاع متناسب با ارتفاع پشتي صندلي و محل برخورد احتمالي با ديوار، از آسيب ديدگي هاي حاصل از اين گونه برخوردها مي توانیم جلوگيري کنیم.

نکته :

با توجه به نوع بيماري و وضعيت جسمي اغلب بيماران مراجعه کننده و تخصص پزشک، در صورت لازم باید تختي نيز براي بيماران بدحال در گوشه اي از سالن و يا در اتاق ديگري قرار گرفته شود.

نکته :

به جاي پارچه براي روکش صندلي ها و يا مبلمان، چرم هاي مصنوعي را براي اين منظور در دکوراسيون داخلي انتخاب شود تا شست وشو و ضدعفوني آن امکان پذير باشد و آلودگي ها به راحتي تميز شوند .

لوازم سرگرم کننده در دکوراسيون داخلي :

مراجعين يک مطب پزشک و يا يک مرکز درماني باید مدت زماني که کوتاه نيست را براي مراجعه به انتظار بگذرانند. گذشت اين مدت زمان هنگامي قابل تحمل تر مي شود که افراد به کاري سرگرم باشند. به عنوان مثال تماشاي برنامه هاي تلويزيوني که بر روي ديوار قرار گرفته و يا در گوشه اي گذاشته شده يا گوش دادن به موسيقي متن ملايم و آرامش بخش و يا راديو و همچنين حل جدول و مطالعه مجله و يا روزنامه مي تواند از جمله اين سرگرمي ها باشد.

 تسهيلات گرمايشي و سرمايشي:

وجود تسهيلات مناسب فصل براي گرم کردن و يا خنک کردن فضا براي افزايش آستانه تحمل بيماران و همراهان در يک انتظار چندساعته بسيار تاثیر گذار میباشد.

سرويس هاي بهداشتي:

در فضاي ساختمان يک مطب وجود يک سرويس بهداشتي حتما احتیاج میباشد. در اين سرويس نيز باید تسهيلات لازم در قالب توالت فرنگي و دستگيره هاي مورد نياز براي بيماراني که دچار معلوليت جسمي هستند و يا به خاطر دردهاي مفصلی پا استفاده از توالت هاي معمولي برايشان امکان ندارد، در نظر گرفته شود.








تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به آسمان دکور می باشد.