مشاوره ، طراحی ، فروش و اجرای دکوراسیون داخلی با بهترین کیفیت

کناف چیست؟

کناف نوعي صفحه روکش دار گچي میباشد که به وسیله ی شرکت کناف توليد مي شود. کناف بيش از 80 سال است که در صنايع ساختماني فعاليت میکند. اين شرکت به وسیله ی برادران کناف (کارل و آنفوس کناف) تاسیس شد. هم اکنون شرکت کناف يکي از شرکت هاي بين المللي در صنايع ساختمانی است.

سقف ها و ديوارهاي جداکننده (تيغه) کناف سازه هاي فلزي يکپارچه گالوانيزه میباشند که صفحات روکش دار گچي و سيماني بر روي آنها پيچ مي شوند. درز بين صفحات با بتونه درزگيري پر شده و سطوح صاف به وجود آمده رنگ مي شوند.

……………………………………………………………………………………

کناف

در ادامه فایده های استفاده از ديوارهاي جداکننده داخلي کناف را توضیح میدهیم :

اين نوع ديوار در مقايسه با ديوارهاي سنتي حدود ده تا پانزده برابر سبک ترمیباشد.بنابراین با کاهش بار مرده ساختمان، اثر نيروي زلزله بر ساختمان کاهش میابد. در صورت خراب شدن ساختمان، به علت سبکي سيستم کناف، خطر جاني براي ساکنان به مقدار قابل ملاحظه اي کاهش میابد.

علاوه بر سبکي پانل کناف، نحوه اتصال انعطاف پذير پانل ها به پروفيل ها هم به شکلی است که باعث کاهش نيروي زلزله میگردد.

سبکي مصالح کناف باعث حمل آسان آن به وسیله ی کارگران و در نتيجه بالا رفتن سرعت اجراي پروژه مي گردد. در مسافت هاي حمل طولاني به دلیل دارا بودن بسته بندي مناسب، آسيبي به مصالح وارد نمي اورد.

کم بودن حجم مصالح کناف نسبت به مصالح سنتي نيز باعث کاهش هزينه هاي حمل مي گردد.

کناف

مزيت ديگر سيستم کناف:

دسترسي آسان به تاسيسات مکانيکي و الکتريکي است. در صورت ترکيدن لوله هاي تاسيسات و… به اسانی مي توان قسمت آسيب ديده را مشخص و تعمير نمود

در صورت آسيب ديدن ديوارهاي کناف در اثر ضربه نيز، قسمت آسيب ديده به راحتي عوض و تعمير مي گردد. اين دو ويژگي موجب افزايش عمر مفيد ساختمان مي شوند.

در صورت احتیاج به تغيير کاربري، با استفاده از سيستم کناف به اساني مي توان اين کار را انجام داد. در بازسازي ساختمان هاي قديمي نيز مي توان از روش کناف استفاده کرد. در مناطقي که احتیاج به ساخت و ساز با سرعت بالا می باشد مانند مناطق زلزله زده، سيستم کناف داراي اولويت است.

ديوارهاي کناف بعد از نصب، رنگ آميزي مي گردند و در اين مرحله نيازي به ملات گچ و خاک نیست. اين موضوع نيز باعث صرفه جويي و بالا رفتن سرعت اجراي پروژه ها مي شود.

براي به دست آوردن سطحي کاملا يکنواخت، محل درزها با کمک نوار درزگير بتونه مي گردد.

نوار درزگير موجب مسطح شدن محل درز و جلوگيري از ايجاد ترک در ديوار مي شود.

سطح پيچ ها هم که کمي پايين تر از سطح پانل ها میباشند، با بتونه پوشانده مي شود و سطح صافي در محل پيچ ها به وجود می اید. بعد از اجراي ديوار، يک لايه ماستيک روي آن اجرا مي شود که موجب بوجود آمدن سطحي يکنواخت براي رنگ آميزي و جذب رنگ را کاهش می دهد.

در پایان با استفاده از ديوار کناف به اسانی سطحي کاملا صاف با دقت بالا و آماده براي رنگ آميزي به دست مي آيد.

با به کارگيري ديوارهاي کناف مي توان مقاومت در برابر عبور صدا را بالابرد و با استفاده از عايق هاي پشم سنگ و پلي استايرن مي توان ديوارها را در برابر حرارت به راحتي عايق نمود.

عايق ها در بين دو پانل گچي قرار داده میشوند .

از سيستم پانل هاي گچي کناف بدون سازه نيز استفاده مي شود. در اين حالت، پانل هاي گچي با استفاده از چسب پرلفيکس به عنوان پوشش روي ديوارهاي سنتي نصب مي گردند.

بدين صورت فضايي خالي در پشت آن براي عايق کاري و عبور تاسيسات به وجود می اید.

کناف

از ديگر مزاياي سيستم کناف:

اجراي فرم هاي دکوراتيو و منحني و بالا بردن سطح زير بناي ساختمان با توجه به کاهش ضخامت ديوارهاي کناف نسبت به مصالح سنتي مي باشد.

کناف بنابر عملکرد ديوارها، پانل هاي گوناگونی متناسب با شرايط موجود ارائه مي دهد.

در شرايط عمومي از پانل هاي گچي ساده يا Regular board) RG)  بهره میگردد.

براي مکان هاي مرطوب مانند آشپزخانه و سرويس ها از پانل هاي مقاوم در برابر رطوبت  (Moisture Resistant board)  استفاده مي شود. اين صفحات قابل استفاده در مکان هايي با رطوبت کمتر از 90% است.

در محل هايي که نیاز به محافظت در برابر حريق دارند، پانل هايي (Fire Resistant board) که داراي الياف شيشه هستند پيشنهاد مي شود که تا 3 ساعت در برابر آتش سوزي مقاوم هستند.

پانل هايي (Fire & Moisture resistant board) هم که در برابر رطوبت و آتش مقاومت دارند، براي مکان هايي مانند چاه هاي تاسيساتي استفاده میگردند. در سيستم کناف، براي ديوارهاي خارجي يا ديوارهايي که در تماس دائم با آب هستند از صفحات مسلح سيماني (آکواپنل) بهره برداری میشود.

اجزاي فلزي :

پروفيل هاي کناف با شکل دادن به ورق هاي فولادي گالوانيزه به روش سرد به وجود می ایند.

اجزاي اصلي آن شامل استاد (سازه قائم) و رانر (سازه افقي) است. در محل هايي که تاسيسات و لوله کشي ها وزن خود را به استاد ها انتقال مي دهند، سازه اي تحت عنوان پشتيبان جهت تقويت استفاده مي شود.

پيچ ها ، سازه درز انقطاع ، نوار درزگير و ماستيک و… از ديگر قسمت های ديوار کناف مي باشد.

کناف

شرکت آسمان دکور دارای بیشترین رزمه کاری اجرای پروژه های کناف در اصفهان میباشد، با اجرای کناف قصری زیبا را در خانه خود تجربه کنید ما زیباترین طرح را مطابق با سلیقه و فضای منزل شما انتخاب و اجرا می کنیم.

اجرای تایل در اصفهان،اجرای کناف در اصفهان،سقف کاذب در اصفهان،کناف در اصفهان،کناف اصفهان،کناف،کناف ایران،طرح کناف،طراحی کناف،دکوراسیون،طراحی دکوراسیون،آموزش کناف،عکس کناف،کناف،کناف اصفهان،سقف کاذب کناف،سقف کاذب کرونمیت،

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به آسمان دکور می باشد.